怎么感染新冠病毒的?特朗普自己给了个说法

lindamy

时代广场舞照跳
VIP
注册
2005-11-23
消息
20,324
荣誉分数
4,504
声望点数
373
怎么感染新冠病毒的?特朗普自己给了个说法
环球网
10月10日 00:18

据英国《卫报》报道,美国总统特朗普10月8日表示,可能是美军阵亡士兵的亲属在造访白宫后使他感染了新冠病毒。

特朗普
特朗普

在8日上午接受福克斯商业电视频道的电话采访时,特朗普抱怨称,在白宫提名新的最高法院法官活动结束一天后,他在一次聚会上与美军家属有过密切接触。许多出席那场活动的高级官员后来新冠病毒检测呈阳性。

谈到9月27日在白宫举行的美国阵亡士兵“金星”家属活动中,特朗普对福克斯电视台说,他“接触了35个人”,他们都有家人死去。特朗普补充说:“每个人都有不同的故事,我不能后退说‘给我空间、我想要空间、给我12英尺、说话的时候请与我保持12英尺’这样的话。”

9月27日特朗普在表彰“金星”家属活动中发表讲话
9月27日特朗普在表彰“金星”家属活动中发表讲话

特朗普说:“这些军人家属有时离我的脸只有一英寸远。他们想拥抱我,想吻我。他们确实如此,坦白地说,我并没有让他们退后,我不会这么做的。”

报道指出,在特朗普新冠病毒检测为阳性的消息公布的前后几天,白宫一直拒绝提供特朗普新冠病毒检测结果的细节。当特朗普第一次宣布自己确诊时,外界对他的亲密助手霍普·希克斯的猜测纷至沓来。据悉,在特朗普宣布的两天前,希克斯的新冠病毒检测结果就已经呈阳性。

此外,最近几天,许多其他白宫人士在出席9月26日的活动后新冠病毒检测呈阳性,当时他们聚集在白宫玫瑰园和室内招待会,大多人没有戴口罩,见证特朗普提名艾米·康尼·巴雷特以填补露丝·巴德·金斯伯格去世后留下的大法官空缺。

 9月27日特朗普在“金星”家属活动中
9月27日特朗普在“金星”家属活动中

包括白宫新闻秘书凯利·麦克纳尼在内的多名参议员以及其他人都在出席活动后感染了新冠病毒,感染源尚未确定。

9月29日,在白宫那场活动之后,特朗普和拜登在第一次总统大选辩论中面对面。特朗普当时是否已经感染了新冠病毒,目前尚未得到证实。

来源:环球时报新媒体

lindamy

时代广场舞照跳
VIP
注册
2005-11-23
消息
20,324
荣誉分数
4,504
声望点数
373
医生的意思即使测试阳性,他也不具有传染性,所以还是不测为好。

11 hr 52 min ago
Read: Letter from Trump's physician clearing him to return to public schedule
President Donald Trump has been cleared to return to an active schedule, according to a new memo from his physician, Dr. Sean Conley, released Saturday night.

Read the text of the letter below:

October 10, 2020

Memorandum for: Kayleigh McEnany

Assistant to the President and White House press secretary

From: Sean P. Conley, DO, FACEP

Physician to the President

Commander, U.S. Navy

Subject: Saturday Health Update on President Donald J. Trump

I release the following information with the permission of President Donald J. Trump.

This evening I am happy to report that in addition to the President meeting CDC criteria for the safe discontinuation of isolation, this morning's COVID PCR sample demonstrates, by currently recognized standards, he is no longer considered a transmission risk to others. Now at day 10 from symptom onset, fever-free for well over 24 hours and all symptoms improved, the assortment of advanced diagnostic tests obtained reveal there is no longer evidence of actively replicating virus. In addition, sequential testing throughout his illness has demonstrated decreasing viral loads that correlate with increasing cycle threshold times, as well as decreasing and now undetectable subgenomic mRNA.

Moving forward, I will continue to monitor him clinically as he returns to an active schedule.

Read more here:

Read: Letter from Trump's physician clearing him to return to public schedule after coronavirus diagnosis

RELATEDRead:
Letter from Trump's physician clearing him to return to public schedule after coronavirus diagnosis

顶部