纽约时报: 法轮功 Epoch Times 怎样变成挺川普,散播谣言,罔顾事实的极端右翼机器

GlobeCitizen

新手上路
注册
2012-07-14
消息
347
荣誉分数
29
声望点数
38
How The Epoch Times Created a Giant Influence Machine
Since 2016, the Falun Gong-backed newspaper has used aggressive Facebook tactics and right-wing misinformation to create an anti-China, pro-Trump media empire.



By Kevin Roose
Oct. 24, 2020Updated 6:59 p.m. ET

For years, The Epoch Times was a small, low-budget newspaper with an anti-China slant that was handed out free on New York street corners. But in 2016 and 2017, the paper made two changes that transformed it into one of the country’s most powerful digital publishers.
The changes also paved the way for the publication, which is affiliated with the secretive and relatively obscure Chinese spiritual movement Falun Gong, to become a leading purveyor of right-wing misinformation.
First, it embraced President Trump, treating him as an ally in Falun Gong’s scorched-earth fight against China’s ruling Communist Party, which banned the group two decades ago and has persecuted its members ever since. Its relatively staid coverage of U.S. politics became more partisan, with more articles explicitly supporting Mr. Trump and criticizing his opponents.
Around the same time, The Epoch Times bet big on another powerful American institution: Facebook. The publication and its affiliates employed a novel strategy that involved creating dozens of Facebook pages, filling them with feel-good videos and viral clickbait, and using them to sell subscriptions and drive traffic back to its partisan news coverage.

In an April 2017 email to the staff obtained by The New York Times, the paper’s leadership envisioned that the Facebook strategy could help turn The Epoch Times into “the world’s largest and most authoritative media.” It could also introduce millions of people to the teachings of Falun Gong, fulfilling the group’s mission of “saving sentient beings.”
Today, The Epoch Times and its affiliates are a force in right-wing media, with tens of millions of social media followers spread across dozens of pages and an online audience that rivals those of The Daily Caller and Breitbart News, and with a similar willingness to feed the online fever swamps of the far right.

  • Unlock more free articles.
Create an account or log in

It also has growing influence in Mr. Trump’s inner circle. The president and his family have shared articles from the paper on social media, and Trump administration officials have sat for interviews with its reporters. In August, a reporter from The Epoch Times asked a question at a White House press briefing.
It is a remarkable success story for Falun Gong, which has long struggled to establish its bona fides against Beijing’s efforts to demonize it as an “evil cult,” partly because its strident accounts of persecution in China can sometimes be difficult to substantiate or veer into exaggeration. In 2006, an Epoch Times reporter disrupted a White House visit by the Chinese president by shouting, “Evil people will die early.”
Stephen K. Bannon, Mr. Trump’s former chief strategist and a former chairman of Breitbart, said in an interview in July that The Epoch Times’s fast growth had impressed him.

The Cautionary Tale of Adam Neumann and WeWork

“They’ll be the top conservative news site in two years,” said Mr. Bannon, who was arrested on fraud charges in August. “They punch way above their weight, they have the readers, and they’re going to be a force to be reckoned with.”


merlin_137172531_04d75e0a-dc75-4b34-bb22-d6af78525235-articleLarge.jpg

Image
A 2018 gathering in Taiwan for practitioners of Falun Gong, which backs The Epoch Times.Credit...David Chang/EPA, via Shutterstock
But the organization and its affiliates have grown, in part, by relying on sketchy social media tactics, pushing dangerous conspiracy theories and downplaying their connection to Falun Gong, an investigation by The Times has found. The investigation included interviews with more than a dozen former Epoch Times employees, as well as internal documents and tax filings. Many of these people spoke on the condition of anonymity because they feared retaliation, or still had family in Falun Gong.
Embracing Mr. Trump and Facebook has made The Epoch Times a partisan powerhouse. But it has also created a global-scale misinformation machine that has repeatedly pushed fringe narratives into the mainstream.
The publication has been one of the most prominent promoters of “Spygate,” a baseless conspiracy theory involving claims that Obama administration officials illegally spied on Mr. Trump’s 2016 campaign. Publications and shows linked to The Epoch Times have promoted the QAnon conspiracy theory and spread distorted claims about voter fraud and the Black Lives Matter movement. More recently, they have promoted the unfounded theory that the coronavirus — which the publication calls the “CCP Virus,” in an attempt to link it to the Chinese Communist Party — was created as a bioweapon in a Chinese military lab.
The Epoch Times says it is independent and nonpartisan, and it rejects the suggestion that it is officially affiliated with Falun Gong.
Like Falun Gong itself, the newspaper — which publishes in dozens of countries — is decentralized and operates as a cluster of regional chapters, each organized as a separate nonprofit. It is also extraordinarily secretive. Editors at The Epoch Times turned down multiple requests for interviews, and a reporter’s unannounced visit to the outlet’s Manhattan headquarters this year was met with a threat from a lawyer.

Representatives for Li Hongzhi, the leader of Falun Gong, did not respond to requests for comment. Neither did other residents of Dragon Springs, the compound in upstate New York that serves as Falun Gong’s spiritual headquarters.
Many employees and Falun Gong practitioners contacted by The Times said they were instructed not to divulge details of the outlet’s inner workings. They said they had been told that speaking negatively about The Epoch Times would be tantamount to disobeying Mr. Li, who is known by his disciples as “Master.”


merlin_154170864_45186613-f916-46b4-b054-8a1a5a4de836-articleLarge.jpg

Image

Falun Gong’s Dragon Springs compound in Otisville, N.Y.Credit...Julie Jacobson/Associated Press
The Epoch Times provided only partial answers to a long list of questions sent to its media office, and declined to answer questions about its finances and editorial strategy. In an email, which was not signed, the outlet accused The Times of “defaming and diminishing a competitor” and displaying “a subtle form of religious intimidation if not bigotry” by linking the publication to Falun Gong.
“The Epoch Times will not be intimidated and will not be silenced,” the outlet added, “and based on the number of falsehoods and inaccuracies included in the New York Times questions we will consider all legal options in response.”
Clarifying the Truth
Falun Gong, which Mr. Li introduced in China in 1992, revolves around a series of five meditation exercises and a process of moral self-improvement that is meant to lead to spiritual enlightenment. Today, the group is known for the demonstrations it holds around the world to “clarify the truth” about the Chinese Communist Party, which it accuses of torturing Falun Gong practitioners and harvesting the organs of those executed. (Tens of thousands across China were sent to labor camps in the early years of the crackdown, and the group’s presence there is now much diminished.)
More recently, Falun Gong has come under scrutiny for what some former practitioners have characterized as an extreme belief system that forbids interracial marriage, condemns homosexuality and discourages the use of modern medicine, all allegations the group denies.

When The Epoch Times got its start in 2000, the goal was to counter Chinese propaganda and cover Falun Gong’s persecution by the Chinese government. It began as a Chinese-language newspaper run out of the Georgia basement of John Tang, a graduate student and Falun Gong practitioner.
By 2004, The Epoch Times had expanded into English. One of the paper’s early hires was Genevieve Belmaker, then a 27-year-old Falun Gong practitioner with little journalism experience. Ms. Belmaker, now 43, described the early Epoch Times as a cross between a scrappy media start-up and a zealous church bulletin, with a staff composed mostly of unpaid volunteers drawn from the local Falun Gong chapters.
“The mission-driven part of it was, let’s have a media outlet that not only tells the truth about Falun Gong but about everything,” Ms. Belmaker said.


merlin_175440444_ba5e1913-0ad9-4788-98ee-c961135ea749-articleLarge.jpg

Image

Falun Gong’s leader, Li Hongzhi, in 1999. He has referred to The Epoch Times and other outlets as “our media.”Credit...Henry Abrams/Agence France-Presse, via Getty Images
Mr. Li, Falun Gong’s founder, also saw it that way. In speeches, he referred to The Epoch Times and other Falun Gong-linked outlets — including the New Tang Dynasty TV station, or NTD — as “our media,” and said they could help publicize Falun Gong’s story and values around the world.
Two former employees recalled that the paper’s top editors had traveled to Dragon Springs to meet with Mr. Li. One employee who attended a meeting said Mr. Li had weighed in on editorial and strategic decisions, acting as a kind of shadow publisher. The Epoch Times denied these accounts, saying in a statement, “There has been no such meeting.”
The line between The Epoch Times and Falun Gong is blurry at times. Two former Epoch Times reporters said they had been asked to write flattering profiles of foreign performers being recruited into Shen Yun, the heavily advertised dance performance series that Falun Gong backs, because it would strengthen those performers’ visa applications. Another former Epoch Times reporter recalled being assigned to write critical articles about politicians including John Liu, a Taiwanese-American former New York City councilman whom the group viewed as soft on China and hostile to Falun Gong.

These articles helped Falun Gong advance its goals, but they lured few subscribers.
Matthew K. Tullar, a former sales director for The Epoch Times’s Orange County edition in New York, wrote on his LinkedIn page that his team initially “printed 800 papers each week, had no subscribers, and utilized a ‘throw it in their driveway for free’ marketing strategy.” Mr. Tullar did not respond to requests for comment.
Ms. Belmaker, who left the paper in 2017, described it as a bare-bones operation that was always searching for new moneymaking ventures.
“It was very short-term thinking,” she said. “We weren’t looking more than three weeks down the road.”
A Trump Pivot
By 2014, The Epoch Times was edging closer to Mr. Li’s vision of a respectable news outlet. Subscriptions were growing, the paper’s reporting was winning journalism awards, and its finances were stabilizing.
“There was all this optimism that things were going to level up,” Ms. Belmaker said.
But at a staff meeting in 2015, leadership announced that the publication was in trouble again, Ms. Belmaker recalled. Facebook had changed its algorithm for determining which articles appeared in users’ newsfeeds, and The Epoch Times’s traffic and ad revenue were suffering.
In response, the publication assigned reporters to churn out as many as five posts a day in a search for viral hits, often lowbrow fare with titles like “Grizzly Bear Does Belly Flop Into a Swimming Pool.”

“It was a competition for traffic,” Ms. Belmaker said.


merlin_175000968_9345f0d4-7288-4220-8fa6-04014e393913-articleLarge.jpg

Image

Genevieve Belmaker, who worked at The Epoch Times for 13 years, said she had seen it go from a bare-bones operation to a driver of online traffic.Credit...Kyle Johnson for The New York Times
As the 2016 election neared, reporters noticed that the paper’s political coverage took on a more partisan tone.
Steve Klett, who covered the 2016 campaign for the paper, said his editors had encouraged favorable coverage about Mr. Trump after he won the Republican nomination.
“They seemed to have this almost messianic way of viewing Trump as the anti-Communist leader who would bring about the end of the Chinese Communist Party,” Mr. Klett said.
After Mr. Trump’s victory, The Epoch Times hired Brendan Steinhauser, a well-connected Tea Party strategist, to help make inroads with conservatives. Mr. Steinhauser said the organization’s goal, beyond raising its profile in Washington, had been to make Falun Gong’s persecution a Trump administration priority.
“They wanted more people in Washington to be aware of how the Chinese Communist Party operates, and what it has done to spiritual and ethnic minorities,” Mr. Steinhauser said.
All In on Facebook
Behind the scenes, The Epoch Times was also developing a secret weapon: a Facebook growth strategy that would ultimately help take its message to millions.
According to emails reviewed by The Times, the Facebook plan was developed by Trung Vu, the former head of The Epoch Times’s Vietnamese edition, known as Dai Ky Nguyen, or DKN.

In Vietnam, Mr. Trung’s strategy involved filling a network of Facebook pages with viral videos and pro-Trump propaganda, some of it lifted word for word from other sites, and using automated software, or bots, to generate fake likes and shares, a former DKN employee said. Employees used fake accounts to run the pages, a practice that violated Facebook’s rules but that Mr. Trung said was necessary to protect employees from Chinese surveillance, the former employee said.
Mr. Trung did not respond to requests for comment.
According to the 2017 email sent to Epoch Times workers in America, the Vietnamese experiment was a “remarkable success” that made DKN one of the largest publishers in Vietnam.
The outlet, the email claimed, was “having a profound impact on saving sentient beings in that country.”
The Vietnamese team was asked to help Epoch Media Group — the umbrella organization for Falun Gong’s biggest U.S. media properties — set up its own Facebook empire, according to that email. That year, dozens of new Facebook pages appeared, all linked to The Epoch Times and its affiliates. Some were explicitly partisan, others positioned themselves as sources of real and unbiased news, and a few, like a humor page called “Funniest Family Moments,” were disconnected from news entirely.


00epoch09-articleLarge.jpg

Image

A screenshot of America Daily, a right-wing politics site that an Epoch Times editor helped start.
Perhaps the most audacious experiment was a new right-wing politics site called America Daily.
Today, the site, which has more than a million Facebook followers, peddles far-right misinformation. It has posted anti-vaccine screeds, an article falsely claiming that Bill Gates and other elites are “directing” the Covid-19 pandemic and allegations about a “Jewish mob” that controls the world.
Emails obtained by The Times show that John Nania, a longtime Epoch Times editor, was involved in starting America Daily, along with executives from Sound of Hope, a Falun Gong-affiliated radio network. Records on Facebook show that the page is operated by the Sound of Hope Network, and a pinned post on its Facebook page contains a promotional video for Falun Gong.

In a statement, The Epoch Times said it had “no business relationship” with America Daily.
Many of the Facebook pages operated by The Epoch Times and its affiliates followed a similar trajectory. They began by posting viral videos and uplifting news articles aggregated from other sites. They grew quickly, sometimes adding hundreds of thousands of followers a week. Then, they were used to steer people to buy Epoch Times subscriptions and promote more partisan content.
Several of the pages gained significant followings “seemingly overnight,” said Renee DiResta, a disinformation researcher with the Stanford Internet Observatory. Many posts were shared thousands of times but received almost no comments — a ratio, Ms. DiResta said, that is typical of pages that have been boosted by “click farms,” firms that generate fake traffic by paying people to click on certain links over and over again.
The Epoch Times denies using click farms or other illicit tactics to expand its pages. “The Epoch Times’s social media strategies were different from DKN, and used Facebook’s own promotional tools to gain an increased organic following,” the outlet said, adding that The Epoch Times cut ties with Mr. Trung in 2018.
But last year, The Epoch Times was barred from advertising on Facebook — where it had spent more than $1.5 million over seven months — after the social network announced that the outlet’s pages had evaded its transparency requirements by disguising its ad purchases.
This year, Facebook took down more than 500 pages and accounts linked to Truth Media, a network of anti-China pages that had been using fake accounts to amplify their messages. The Epoch Times denied any involvement, but Facebook’s investigators said Truth Media “showed some links to on-platform activity by Epoch Media Group and NTD.”
“We’ve taken enforcement actions against Epoch Media and related groups several times,” said a Facebook spokeswoman, who added that the social network would punish the outlet if it violated more rules in the future.
Since being barred from advertising on Facebook, The Epoch Times has moved much of its operation to YouTube, where it has spent more than $1.8 million on ads since May 2018, according to Google’s public database of political advertising.

Where the paper’s money comes from is something of a mystery. Former employees said they had been told that The Epoch Times was financed by a combination of subscriptions, ads and donations from wealthy Falun Gong practitioners. In 2018, the most recent year for which the organization’s tax returns are publicly available, The Epoch Times Association received several sizable donations, but none big enough to pay for a multimillion-dollar ad blitz.
Mr. Bannon is among those who have noticed The Epoch Times’s deep pockets. Last year, he produced a documentary about China with NTD. When he talked with the outlet about other projects, he said, money never seemed to be an issue.
“I’d give them a number,” Mr. Bannon said. “And they’d come back and say, ‘We’re good for that number.’”
‘The Moral Objective Is Gone’
The Epoch Times’s pro-Trump turn has upset some former employees, like Ms. Belmaker.
Ms. Belmaker, now a freelance writer and editor, still believes in many of Falun Gong’s teachings, she said. But she has grown disenchanted with The Epoch Times, which she sees as running contrary to Falun Gong’s core principles of truth, compassion and tolerance.
“The moral objective is gone,” she said. “They’re on the wrong side of history, and I don’t think they care.”
Recently, The Epoch Times has shifted its focus to the coronavirus. It pounced on China’s missteps in the early days of the pandemic, and its reporters wrote about misreported virus statistics and Chinese influence in the World Health Organization.


00epoch6-articleLarge.jpg

Image

A screenshot of an Epoch Times video, “Digging Beneath Narratives,” on YouTube.

Some of these articles were true. But others pushed exaggerated or false claims, like the unproven theory that the virus was engineered in a lab as part of a Chinese biological warfare strategy.
Some of the claims were repeated in a documentary that both NTD and The Epoch Times posted on YouTube, where it has been viewed more than five million times. The documentary features the discredited virologist Judy Mikovits, who also starred in the viral “Plandemic” video, which Facebook, YouTube and other social platforms pulled this year for spreading false claims.
The Epoch Times said, “In our documentary we offered a range of evidence and viewpoints without drawing any conclusions.”
Ms. Belmaker, who still keeps a photo of Master Li on a shelf in her house, said she recoiled whenever an ad for The Epoch Times popped up on YouTube promoting some new partisan talking point.
One recent video, “Digging Beneath Narratives,” is a two-minute infomercial about China’s mishandling of the coronavirus. The ad’s host says The Epoch Times has an “underground network of sources” in China providing information about the government’s response to the virus.
It’s a plausible claim, but the video’s host makes no mention of The Epoch Times’s ties to Falun Gong, or its two-decade-long campaign against Chinese communism, saying only that the paper is “giving you an accurate picture of what’s happening in this world.”
“We tell it like it is,” he says.
Ben Smith contributed reporting. Jack Begg contributed research.

Kevin Roose is a technology columnist for The Times. His column, "The Shift," examines the intersection of technology, business, and culture. You can find him on Twitter, LinkedIn, Facebook, or Instagram. @kevinrooseFacebook
 
最后编辑:

GlobeCitizen

新手上路
注册
2012-07-14
消息
347
荣誉分数
29
声望点数
38
Comments 17
Skip to Comments
Share your thoughts.
The Times needs your voice. We welcome your on-topic commentary, criticism and expertise. Comments are moderated for civility.

Sort by: Newest
JohnK commented 1 hour ago
J
JohnK
Durham1h ago
I guess it's clear that the WWW can amplify the influence of crackpots and radicals. Is there any kind of opposing force that can push back against their misinformation? The Epoch Times comes up pretty frequently on Youtube (along with Trump commercials) and I am not someone who should be attracting those videos. I know there are savvy consumers who can tell reliable media sources from fake ones. But that ability is far from universal. Maybe Facebook and Youtube should get out of the news business. Or perhaps take some responsibility for the spread of nonsense on their sites.
Reply9 Recommend

Flag

Syd commented 2 hours ago
S
Syd
Hamptonia2h ago
Despite the problems with it's alt-right bent, it's interesting how they ramped up their readership by using Facebook to drive subscriptions. Maybe a lesson there for our own ailing newspaper industry?
ReplyRecommend

Flag

David B commented 2 hours ago
D
David B
SF2h ago
For the first 7 or 8 months of this year, YouTube was frequently starting videos that I selected with a polished Epoch Times “infomercial”, with a fairly engaging pitchman, delving deep into the spygate thing. I primarily watch clips from Colbert, Kimmel and of DIY carpentry projects, so I’m not sure how that made me a target, but it was long-form, hardcore misinformation, presented as something more sane and reasonable. YouTube (Google) sold them the ad space and had no issue with it. Google quietly removed up their founding “Don’t be Evil“ corporate bylaw a while back -it was obviously an unsustainable policy.
Reply14 Recommend

Flag

Rudy Ludeke commented 2 hours ago
R
Rudy Ludeke
Falmouth, MA2h ago
Another addition to a notorious string of American exceptionalism: the world's leading pit of conspiratorial activity, supernatural interventions and pseudoscience beliefs that permeate through society from its gutters all the way up to the White House.
Reply12 Recommend

Flag

William commented 2 hours ago
W
William
New York2h ago
I don’t know much about Falun Gong nor its history with the Chinese Communist Party aside from this article and the posters i see around Queens, but Falun Gong has a very cult like aura to it (e.g. holy secret leader).That’s just my opinion. I’d like to learn more on why there’s so much animosity between both the Falun Gong and the CCP
Reply4 Recommend

Flag

David commented 2 hours ago
D
David
Poughkeepsie2h ago
Ah yes, the Epoch Times and Falun Gong. I used to teach at a Falun Gong school. Li Hongzhi lived on the campus, I saw him almost every day. Having had this experience, I can tell you that there is no one that Trump reminds me of more than Li Hongzhi. Just like Trump, Li pushes "alternate facts" about historical events. This creates a tremendous psychological pressure on his followers, and I believe it is one of the key factors in people becoming cult members, which Falun Gong is. And before others write in to deny this, let me tell you that I was in a discussion group near the end of my time there when one of the senior practitioners said out loud that Li is the creator of the universe -- something that is loudly hinted at in his literature but rarely acknowledged in the open.
Reply32 Recommend

Flag

Di commented 2 hours ago
D
Di
California2h ago
No human beings deserve to be persecuted. Being persecuted does not, however, prove you are right. But that (il)logical leap lets them fit right in with the American right wing.
Reply17 Recommend

Flag

AKJersey commented 3 hours ago
A
AKJersey
New Jersey3h ago
The Epoch Times is part of an international alt-right propaganda machine. See, for example, its presence in Germany: The Obscure Newspaper Fueling the Far-Right in Europe Its efforts seem remarkably similar to the propaganda efforts of the Russian government.
Reply40 Recommend

Flag

1 Reply
William commented 2 hours ago
W
William
ATL2h ago
Political views In its current incarnation, The New Republic is unambiguously to the left of center and is often critical of the Democratic establishment and strongly in favor of universal health care. liberalism at it's worse
Reply1 Recommend

Flag

Marshall commented 4 hours ago
M
Marshall
Oregon4h ago
They’re trying to fight authoritarianism by embracing authoritarianism. What could possibly go wrong?
Reply75 Recommend

Flag

Jonathan commented 4 hours ago
J
Jonathan
Manhattan4h ago
There are many privately owned media organizations with significant influence. Facebook itself is one. Sinclair media owns a large number of local tv stations. Rupert Murdoch's empire, of course. This doesn't make the case, besides a few quotes, that Epoch is the one most to be concerned about -- which doesn't mean it isn't.
Reply17 Recommend

Flag

Charles commented 4 hours ago
C
Charles
Canada4h ago
So anti-China is now a bad thing? Why do we have to be inclusive with an entity that is trying to exclude all elements of freedom?
Reply11 Recommend

Flag

4 Replies
Juan commented 4 hours ago
J
Juan
Argentina4h ago
@charles I don't believe the anti-China thing is the thing to be concerned about, but rather the spread of misinformation that they are engaging in and the way they are attracting those followers.
Reply64 Recommend

Flag

Juan commented 4 hours ago
J
Juan
Argentina4h ago
@charles I don't believe the anti-China thing is the thing to be concerned about, but rather the spread of misinformation that they are engaging in and the way they are attracting those followers.
Reply11 Recommend

Flag

AH commented 3 hours ago
A
AH
Wisconsin3h ago
Embracing Falun Gong propaganda is a bad thing. Nationalism is a bad thing. Racism and xenophobia are bad things. Believing the Chinese government operates largely in opposition to the United State’s interests is fine. See the difference?
Reply13 Recommend

Flag

Ray commented 4 hours ago
R
Ray
New York4h ago
While this is likely true, this may also reflect the fact that the CCP is better at hiding its tracks.
 

livingeverywhere

你删贴,就说明你特别害怕我说的,相信JB和贺锦丽真赢8100万选票的人,基本上有认知障碍,离他们远点
注册
2008-08-02
消息
10,335
荣誉分数
1,389
声望点数
373
照这个说法,CNN等,早就是民主党的左翼媒体,左右都能有自己的观点表达,不是更好吗?

如果只有几十年来一贯正确的人民日报,那美国就是真的危险了
 

RareEarth

资深人士
注册
2012-10-10
消息
5,001
荣誉分数
2,049
声望点数
273
人民日报大纪元这些媒体说中国的事情,真也好假也好,都是国人窝里斗而已。和米国没有直接关系
法轮功和台湾势力挺川,不是只左右问题,真伪问题,这属于典型的外国势力干预米国大选。
大纪元本来用来砍土共的刀。现在拿到米国人堆里去乱砍。性质完全不同。引起的反弹自然也完全不同。
 
最后编辑:

livingeverywhere

你删贴,就说明你特别害怕我说的,相信JB和贺锦丽真赢8100万选票的人,基本上有认知障碍,离他们远点
注册
2008-08-02
消息
10,335
荣誉分数
1,389
声望点数
373
About 11,700,000 results (0.45 seconds)







Search Results
Web results

pdaily
pdaily.ca


Translate this page
人民日报》(海外版)在北京编辑,每天通过远程传版到多伦多印刷,在全加拿大发行,读者可以随时看到来自中国的信息,无论身处加拿大何地,可以随时订阅。

人民日报海外版加拿大总代理- 多伦多报纸/杂志| 北美中文黄页
www.westca.com › details


Translate this page
人民日报海外版加拿大总代理- 多伦多报纸/杂志.

人民日报海外版加拿大总代理- cn411.ca
www.cn411.ca › views03


Translate this page
信息免费发布 · 中文黄页 · 互助论坛. | 注册 退出. 0. > > 人民日报海外版加拿大总代理. 电话号码: 416-599-8633. 详细地址: P.O. Box 851 Station A, Toronto, Ontario, ...

人民日报海外网加拿大正式上线| ChineseCanadianVoice.ca
www.chinesecanadianvoice.ca › ...


Translate this page
Sep 9, 2016 — 9月9日上午,人民日报海外版官方网站海外网加拿大频道(加拿大中文网)在The Westin Harbour Castle Toronto正式宣布上线。在隆重仪式上, ...



人民日报这种满口谎言的党国宣传报纸都能在加拿大发行,法轮功,大纪元什么的能发行就一点都不奇怪啦
 

GlobeCitizen

新手上路
注册
2012-07-14
消息
347
荣誉分数
29
声望点数
38
言论自由,没问题。出版发行,没问题。但是老是无中生有,散播谣言,那就有问题了!
许多中文媒体大拿们还挺喜欢引用,散播同样的谣言,那就有辱自己,大家的智商了。
 

livingeverywhere

你删贴,就说明你特别害怕我说的,相信JB和贺锦丽真赢8100万选票的人,基本上有认知障碍,离他们远点
注册
2008-08-02
消息
10,335
荣誉分数
1,389
声望点数
373
言论自由,没问题。出版发行,没问题。但是老是无中生有,散播谣言,那就有问题了!
许多中文媒体大拿们还挺喜欢引用,散播同样的谣言,那就有辱自己,大家的智商了。
人民日报不是一贯散布谣言,捏造事实吗?
 

GlobeCitizen

新手上路
注册
2012-07-14
消息
347
荣誉分数
29
声望点数
38
是的
而且从来不看人民日报, 甚至不看微信
 

RareEarth

资深人士
注册
2012-10-10
消息
5,001
荣誉分数
2,049
声望点数
273
你太能搞笑的。知道自己都引用了什么? 人民日报海外版可没有那么胆肥
去看看你贴的人民日报海外版,内容都是些风花雪月,不腥不臭的玩意。
大纪元这样敢于毫不掩饰的的用肥可牛死方式掺和米国选举。可不太多



About 11,700,000 results (0.45 seconds)


Search Results
Web results
pdaily
pdaily.ca


Translate this page
人民日报》(海外版)在北京编辑,每天通过远程传版到多伦多印刷,在全加拿大发行,读者可以随时看到来自中国的信息,无论身处加拿大何地,可以随时订阅。
人民日报海外版加拿大总代理- 多伦多报纸/杂志| 北美中文黄页
www.westca.com › details


Translate this page
人民日报海外版加拿大总代理- 多伦多报纸/杂志.
人民日报海外版加拿大总代理- cn411.ca
www.cn411.ca › views03


Translate this page
信息免费发布 · 中文黄页 · 互助论坛. | 注册 退出. 0. > > 人民日报海外版加拿大总代理. 电话号码: 416-599-8633. 详细地址: P.O. Box 851 Station A, Toronto, Ontario, ...
人民日报海外网加拿大正式上线| ChineseCanadianVoice.ca
www.chinesecanadianvoice.ca › ...


Translate this page
Sep 9, 2016 — 9月9日上午,人民日报海外版官方网站海外网加拿大频道(加拿大中文网)在The Westin Harbour Castle Toronto正式宣布上线。在隆重仪式上, ...



人民日报这种满口谎言的党国宣传报纸都能在加拿大发行,法轮功,大纪元什么的能发行就一点都不奇怪啦
 

GlobeCitizen

新手上路
注册
2012-07-14
消息
347
荣誉分数
29
声望点数
38
第一次看到教主李洪志住的纽约奥缇丝维尔龙泉宫:
1603591056589.png
 

rottenmelon

资深人士
注册
2016-12-06
消息
5,056
荣誉分数
1,143
声望点数
223
怎么说算是宗教势力干预大选吧。。。就跟天主教徒跑出来说支持川普,
不过法轮功在中国大陆人看来有些cult的性质,可能在那一代的大陆移民比较反感。
不过美国主流左媒体拿宗教说事儿,说fake news就是fake news, 带上宗教有点说不过去
 

livingeverywhere

你删贴,就说明你特别害怕我说的,相信JB和贺锦丽真赢8100万选票的人,基本上有认知障碍,离他们远点
注册
2008-08-02
消息
10,335
荣誉分数
1,389
声望点数
373
你太能搞笑的。知道自己都引用了什么? 人民日报海外版可没有那么胆肥
去看看你贴的人民日报海外版,内容都是些风花雪月,不腥不臭的玩意。
大纪元这样敢于毫不掩饰的的用肥可牛死方式掺和米国选举。可不太多
我说的是人民日报海外版都能发行,并不是说他参合美国选举。

大纪元什么的,是按照美国法律在美国注册的媒体,为啥不能参合美国选举呢?

他是外国政府支持的吗?不是,就不叫参合美国选举,而是参与本国政治,对不对?

至于是不是菲克牛市,你有你的判断标准,其他人有其他人的判断标准,言论自由,表达自由,出版自由,你没有权利去剥夺人家的这种自由。
 

livingeverywhere

你删贴,就说明你特别害怕我说的,相信JB和贺锦丽真赢8100万选票的人,基本上有认知障碍,离他们远点
注册
2008-08-02
消息
10,335
荣誉分数
1,389
声望点数
373
说起来他纽约时报就没有菲克牛市了?人家支持或者不支持川普,跟他有什么关系?他纽约时报反对川普,就不允许其他报纸支持川普了?

柳叶刀这种学术刊物还反对川普,就不能有媒体支持川普了吗?笑话!
 

RareEarth

资深人士
注册
2012-10-10
消息
5,001
荣誉分数
2,049
声望点数
273
人民日报海外版没啥敏感内容,为啥不能发行?

大纪元背后的外国势力很清楚。对土共玩菲克牛市没事。美国大选里掺和这个,自然会受特别的打压。


你只要承认我有权判断菲克牛市就很好。至于剥夺人家自由这种话完全子虚乌有。你我都是看客,不要有太多幻觉。

我说的是人民日报海外版都能发行,并不是说他参合美国选举。

大纪元什么的,是按照美国法律在美国注册的媒体,为啥不能参合美国选举呢?

他是外国政府支持的吗?不是,就不叫参合美国选举,而是参与本国政治,对不对?

至于是不是菲克牛市,你有你的判断标准,其他人有其他人的判断标准,言论自由,表达自由,出版自由,你没有权利去剥夺人家的这种自由。
 
顶部